Saturday, November 21, 2009

Vooovvee

här om dagen när jag och min pojkvän skulle åka till hans pappas jobb för att hämta pengar för att sedan åka vidare mot västerås för att köpa lite saker han behövde träffade vi på en liten vovve. Han var helt ensam mitt ute på vägen med sitt söta lilla leopard-täcke. vem lämnar en sån hund bara sådär? ägaren kan ju inte haft någon koll över huvud taget! vi, så klart(!), hoppade ur bilen för att försöka få tag på den så att den inte skulle bli överkörd- lättare sagt än gjort! hundskrället vägrade ju komma, han stod kvar mitt ute i vägen och bara skällde. och så klart så ekade det vilket ledde till att han skällde ännu mer eftersom han trodde det var en annan hund eller nåt, inte vet jag. Vi kunde ju liksom inte bara lämna honom där, det var ju itne direkt en hund som klarar sig ute i det vilda om man säger så! Kom ihåg leopard-täcket jag nämnde tidigare. han var ju typ en liten utställningshund som klarar sig bäst i mattes knä där han får allt han vill ha. Jag menar, en bra tränad hund springer ju inte iväg och ställer sig mitt på en landsväg bara för kul skull.. ?
Vi fick lite förstärkning av en gubbe med sin lilla hund, men det hjälpte inte heller. han vägrade sluta skälla! ahh.. så vi stod där ett tag och försökte få tag på honom, men när idéerna slutade ploppa ner så gav vi upp och åkte där ifrån. hunden hade ändå börjat springa iväg... ingen aning om den sprang hem eller inte, men ifrån oss iaf.

Hoppas den klarade sig!

1 comment:

Alex va! said...

den klarade sig nog finfint :)

eller så ligger den i diket utan huvud....