Wednesday, February 25, 2009

selmor

min mamma tycker jag varit för dålig på att blogga på senaste tiden. Det enda rätta nu är väl att dra ihop ett inlägg.

har varit på gotland i typ tre dagar nu, har gått ganska fort tyvärr :( imorn åker vi tillbaka till fastlandet redan... önskar lovet vore längre.
Alex hade aldrig varit på gotland förut, så jag har visat honom runt lite. Vi tog en liten promenad längst strandpromenaden och åkte runt i visby för att visa diverse intressanta saker som t.ex. max. Idag var vi på fårö och kollade på raukarna. klättrade lite gjorde vi också, det var lite halt eftersom det var massa snö. men det blir aldrig tröttsamt att leka vid raukarna :)
hoppas att det är bättre väder nästa gång vi åker till ön.




igår var det fettisdagen och mamma gjorde jättegoda semlor :) vi tävlade, självklart, om vem som kunde hålla sig längst utan att slicka sig runt munnen.... och jag vann, så klart. ;) det fanns bullar kvar idag för att äta några till så mamma satte igång och fixade medan jag och alex åkte och hämtade therese hos en kompis. när vi kom hem hade hon dukat fram allt i köket, och jag får det briljanta idén att smeta lite grädde på alexs näsa. Han måste, självklart, ge igen och det gjorde han verkligen.....


2 comments:

Anonymous said...

har faktiskt aldrig ätit en "selma" förut. är den god? skoja ;D

fårö var fint och raukarna var coolt, men jag måste få se det på sommaren oxå!

Anonymous said...

söt!