Thursday, March 5, 2009

hej bloggen


Alexander Quist

9008042559



den 17:e oktober lägger jag för första gången märke till Alexander. Jag hade precis börjat snacka med Lina Lundin och kommit på att hon var helt okej person att hänga med. Vi stod och pratade och Alexander och Noi kom och ställde sig för att delta i konversationen. Det kändes konstigt att säga något inför dom eftersom jag aldrig lagit märke till dom när vi gått i samma klass sen augusti. Så jag var ganska tyst. Sen när jag och Lina skulle till tåget följde dom med och höll oss sällskap medan vi väntade på att det försenade tåget skulle komma. Jag hade egentligen planer med Johan den kvällen, men alla tre insisterade på att jag skulle med på "klass-festen". Sanningen är ju att det inte kom så många från klassen, kanske åtta stycken endast. However, kvällen var jättebra och jag och alex pratade loss i köket, sittandes mittemot varandra ,med mina ben över hans.

Kvällen blev suddigare och suddigare men jag kommer ihåg att jag frågade Lina om det var okej att jag tyckte alex var het. Vi gick liksom i samma klass och han var inte den sortens kille jag brukade gå efter. Det kändes bara som det var fel... fast ändå var det så rätt. Jag spenderade mesta delen av min tid för att övertyga mig själv om att Alexander Quist var fel kille för mig. Det gick ganska bra faktiskt, tills jag träffade honom igen. Det var det som var det jobbiga. Jag hade bestämt mig för att inte börja tycka om honom som mer än en kompis och det kändes väldigt övertygande. Sen kom han ju med sitt leende och smilgropar och då glömdes allt. Jag var såld och jag kunde inte kämpa emot. Jag funderade varje kväll, innan jag gick och la mig, på fel och brister som alex kunnat ha. Men somnade i besvikelse varje kväll. Fan vad misslyckad man kan va då. Haha. Jag försökte t o m att skriva en bra/dålig lista. Men det enda som hamnade på "dålig-sidan" var att vi gick i samma klass, vilket också stod på "bra-sidan". Så den idén sög. Jag hade inget annat val än att bli hopplöst kär i herr Quist .

(to be continued...)




Han är go han.

2 comments:

Anonymous said...

väntar med sänning på fortsättningen;)
Ni är så gulliga tillsammans:)
Kram till er båda

Anonymous said...

haha längtar oxå efter fortsättningen :) !