Tuesday, March 17, 2009

Blommor och kex

Det var ett tag sen jag bloggade klokt(=ordentligt, för er icke-gotlänningar), funderar alltid på att jag vill sätta mig med datorn i knät och skriva lite om vad som händer i mitt liv, men det blir sällan av tyvärr.

Jag älskar min pojkvän. Han är snäll mot mig. Igår kväll skulle han visa mig rytterne, där han växt upp och lekt som barn, men jag började prata i telefonen med mamma när vi satte oss i bilen på väg från eskilstuna och vi la inte på förns vi var hemma hos alex. så jag missade hela guiden... kände mig jättedum, och alex blev jättebesviken på att jag inte var intreserad. Men, det var härligt att prata med mamma, jag gör det ju inte så ofta så det kan kännas skönt att prata med henne om allt och inget lite då och då. samtalen sker inte speciellt ofta, men när vi väl pratar så pratar vi länge.
Jag och alex firade tre månader i lördags(woho) och vi gick ut med felica och mehdi. det var härligt och ganska chill men jag vet att alex hade velat göra något bara jag och han. men så blev det, och det blev en bra kväll ändå :) Felicia hade iofs festat kvällen innan, var hur bakis som helst och fortfarande lite dragen när jag träffade henne lördag morgon innan discotävlingen i eskilstuna. tycker nästan lite synd om henne :P hahah. men hon får skylla sig själv att hon drack dagen innan hon skulle tävla. det visade sig att det inte var en sån bra idé, eller hur?
Idag fick jag ett ryck och drog iväg till coop, i smyg, för att köpa en ros till alex. Han satt fundersam kvar i lägenheten och visste inte riktigt vad jag håll på med. Väl i affärn så upptäcker jag att det inte finns några rosor, så det blev några andra fina blommor. Vi har gått förbi som där brago kexen som man kan bokstavera med flera gånger och skrattat lite lätt, jag köpte ett paket sånna också. jag gick fullt ut! jag hade sagt att jag skulle till bilen för att hämta mitt lypsyl så alex gav mig snällt bilnycklarna ovetande om vad han skulle hitta i förarsätet när vi senare på kvällen skulle dra oss hem till alex. Jag skyndade på honom lite när desperate housewives var slut att vi skulle åka hem, alex- fortfarande ovetande om kommande händelse- går med på att åka hem och sova.
Han blev jätteglad. han såg vad som fanns på sätet och såg helt paff ut. han stod och log hur länge som helst utan att sätta sig i bilen, utan att röra sig, utan att tänka på resten av världen. Det var han och jag, blommorna och kexen.

3 comments:

Anonymous said...

gulligt syrran

Anonymous said...

Hahah jag är inte alltid så smart;)! Nej men vad du är gullig mot din pojkvän då:) hihi

Anonymous said...

haha jadu jag blev ju inte lite överraskad :D