Monday, May 18, 2009

17 maj

idag är det mamma och pappas bröllopsdag! gratulerar :) hoppas ni haft en underbar dag med varandra.
Själv har jag städat gärnet. vet inte riktigt varför men fick världens ryck idag och började fixa i köket, vilket ledde till en dammsugning i både köket och hallen. badrummet hängde med på en sväng också. Jag skulle gå till tåget men var för lat, så jag väntade tills eva skulle hämta alex i förhoppning att hon skulle hinna skjutsa mig till tåget, men nej... jag gissade fel. förstår inte varför jag inte bara gick? fick en promenad/lite träning inför sommaren liksom...men jag är lat. så jag följde med alex hem och fick ett ännu värre ryck när jag gick in i hans rum. jag plockade undan allt från golvet och började torka dörrar och garderober och lister och jag vet inte vad... älsklingen hjälpte förstås till genom att dammsuga och tvätta golv :) men sen när tåget äntligen gick kl 18 till västerås så åkte alex och fiskade direkt. så när jag hade fått skjuts tillbaka hem till han så låg allt kvar på sängen, suprise suprise! haha. men lika glad var jag för det, men gladast var nog rummet. jag fixade iordning allt, bäddade rent och la in alla nytvättade kläder i garderoben och hann t o m duscha innan alex kom hem. han hade varit och fiskat med en oskuld och en 30 åring som inte fattade att han ville åka hem till mig och mysa. så dom var borta i totalt ca 5 timmar. dom andra stackarna hade förmodligen inget annat för sig om dagarna och tyckte det var en trevlig liten utflykt.
Jag är glad att han äntligen kom hem, är inte alls arg. lite bitter bara att det tog sån tid.

Lina och jag pluggade på flitigt så det blir nog en hyfsat bra redovisning imorn!

No comments: